Glumac je glumac... je glumac
Srijeda, 16.03.2011.
“Priroda kinesencije i njezina primjena u svakodnevnom životu”, naziv je predavanja održanog Vijećnici Grada Rijeke, u okviru tribine  “Znanost i društvo”. Predavanje i razgovor s Arthurom Lessacom i Deborah Kinghorn, organizirali su Sveučilište u Rijeci, Zaklade Sveučilišta i Novi list.

“Priroda kinesencije i njezina primjena u svakodnevnom životu”


predavanje i razgovor s Arthur Lessacom i Deborah Kinghorn

Što je to metoda kinesencije? Kako se koristi u teatru? Mogu li se neki njezini principi, koje glumci primjenjuju kako bi se održali vokalno, fizički i mentalno zdravima i u formi tijekom dugih priprma i izvedbi i koje ih drže spremnima na emocionalna previranja likova i karaktera, primijeniti i u svakodnevnom životu “običnih” ljudi?
Arhur Lessac i Deborah Kinghorn će na ovo pitanje reći glasno: DA! i u ovom predavanju predstaviti načine kako nas kinesensična metoda stavlja u kontakt s našim unutarnjim emotivnim procesima, koji nas vode u odabiru, za nas mudrih i zdravih odluka, u svim segmentima života.


O metodi
Kinesensična metoda - holistični pristup radu s tijelom i glasom u glumi. Metoda promovira svjesnost i korištenje unutarnjih energija koje potiču jasnoću i muzikalnost u glasu te snagu i balans u tijelu. Metoda je primijenjiva na sve jezike i kulture jer polazi od pretpostavke da sva ljudska tijela imaju potencijal za puni, bogati glas, bilo u govoru ili pjevanju, i za zdravo tijelo koje se kreće lako i mekano, bilo to u hodu, trčanju ili plesanju.

Arthur Lessac jedan je od najcjenjenijih učitelja glasa, govora, pjevanja i pokreta na svijetu. Njegova metoda utjecala je na tri generacije glumaca, pjevača i plesača, među kojima su Martin Sheen, Beatrice Straight, George Grizzard, Faye Dunaway, Irene Daily, Carol Haney, Christopher Lloyd, Michael Douglas, Frank Langella, Michael O’Keefe, Peter Scolari, Morris Carnovsky, Linda Hunt, Nina Foch i Cathrine Malfitano. Njegove knjige The Use and Training of the Human Voice: A Bio Dynamic Approach to Vocal Life i Body Wisdom: The Use and Training of the Human Body postale su obvezno štivo bezbrojnim studentima te su ostavile snažan pečat u polju glume i performansa.

Arthur Lessac diplomirao je i magistrirao na New York University, te je profesor emeritus sveučilišta SUNY u Binghamtonu, New York. Profesor Lessac je predavao, glumio i režirao diljem svijeta (Puerto Rico, Njemačka, Jugoslavija, Meksiko, Kanada) kao i u brojnim kazalištima u SAD-u, od Broadwaya do Bard College Summer Theatre and School i Sundance Institute Playwright's Conference with Robert Redford. Izrazito je cijenjen govornik na mnogim konferencijama diljem svijeta i dobitnik brojnih nagrada i priznanja američkih sveučilišta i strukovnih udruga. Doživotni je počasni član organizacija Voice and Speech Trainers Association, Association for Theatre in Higher Education, American Speech and Hearing Association te Association of Theatre Movement Educators.

Deborah Kinghorn profesionalna je glumica, redateljica i profesorica kazališne glume i govora. Diplomirala je na sveučilištu SUNY u Fredoniji, New York, a umjetnički doktorat (MFA) iz kazališne glume obranila je na sveučilištu Trinity. Također je pohađala jednogodišnju intenzivnu edukaciju iz glume, glasa i pokreta u britanskom Manchester Polytechnic School of Theatre. Članica je strukovne udruge Voice and Speech Trainer’s Association (VASTA) te ima titulu Master Teacher of Lessac Kinesensic Training. Bila je prva ravnateljica Lessac Training and Research Institute, gdje i dalje redovito predaje i vodi istraživanja tijekom Lessacove ljetne škole. Radila je kao savjetnica za govor, dijalekte i tekst na više od 150 kazališnih produkcija u raznih kazališnim kućama kao što su Alley Theatre u Houstonu, Dallas Theatre Center, Houston Shakespeare Festival i Fordham University u New Yorku. 1995. godine primila je nagradu Sveučilišta u Houstonu za najboljeg profesora. Trenutno je pročelnica Odjela za kazalište i ples Sveučilišta New Hampshire.