Veliki uspjeh riječke znanstvenice
Četvrtak, 12.01.2012.
Međunarodna grupa astrofizičara, čija je članica i jedna hrvatska znanstvenica, Dijana Dominis Prester s Odjela za fiziku Sveučilišta u Rijeci, izračunala je učestalost planeta u orbitama zvijezda naše galaksije, koristeći metodu mikrogravitacijske leće. Rezultati istraživanja pomoću mreže optičkih teleskopa tijekom 6 godina, ukazuju na to da su planeti u orbitama zvijezda pravilo, a ne iznimka. Rezultati će biti objavljeni u časopisu Nature 12. siječnja 2012.

Tijekom poslijednjih 16 godina, astrofizičari su otkrili preko 700 planeta izvan Sunčevog sustava (egzoplaneta), i počeli ispitivati spektre i atmosfere tih planeta. No iako je ispitivanje svojstava pojedinih svjetova od velike važnosti, i dalje je ostalo otvoreno pitanje: koliko su česti planeti u našoj galaksiji?

U zadnje vrijeme, većina poznatih egzoplaneta pronađena je mjerenjem efekta gravitacijskog privlačenja između planeta i matične zvijezde, ili mjerenjem smanjenja sjaja zvijezde matične zvijezde prilikom prolaska planeta ispred nje. Obje metode su znatno osjetljivije na planete vrlo velike mase, ili bliskih matičnoj zvijezdi, što dovodi do toga da velik dio planeta koji ne odgovara tom opisu ostaje neotkriven,

Ovaj umjetnički prikaz daje sliku učestalosti planeta oko zvijezda u Mliječnom Putu. Planeti, orbite i zvijezde prikazani su relativno povećani u odnosu na stvarne dimenzije. 6-godišnja potraga za ekstrasolarnim planetima pomoću metode mikrogravitacijske leće pokazala je da su planeti oko zvijezda pravilo, a ne iznimka. Broj planeta u našoj galaksiji veći je od broja zvijezda.