"Mliječni put pun planeta sličnih zemlji", NL, 13. 1. 2012.
RIJEČKA ASTROFIZIČARKA DIJANA DOMINIS PRESTER SUDJELOVALA U RADU OBJAVLJENOM U ČASOPISU NATURE O NAŠOJ GALAKSIJI
Mliječni put pun planeta sličnih zemlji

Imamo novu sliku o svemiru –  dr.  Dijana Dominis PresterRIJEKA U našoj galaksiji ima puno više planeta nalik Zemlji no što se to do sad mislilo – sukus je velikog višegodišnjeg istraživanja čiji su rezultati jučer objavljeni u najprestižnijem znanstvenom časopisu Nature, a u kojem je sudjelovala i riječka astrofizičarka prof. dr. Dijana Dominis Prester. Međunarodna grupa astrofizičara s kolaboracije PLANET, čija je članica i docentica s Odjela za fiziku Sveučilišta u Rijeci, izračunala je učestalost planeta u orbitama zvijezda naše galaksije, koristeći metodu mikrogravitacijske leće. Rezultati istraživanja pomoću mreže optičkih teleskopa tijekom 6 godina, ukazuju na to da su planeti u orbitama zvijezda pravilo, a ne iznimka.
    – Ovi rezultati su iznimno važni jer nam daju novu sliku o svemiru, o našoj galaksiji. Do sad se smatralo, naime, da su planeti u drugim sustavima većinom velike mase i plinoviti poput Jupitera i da je Zemlja zapravo rijetka pojava. Posljednjih godina pronađeno je preko 700 planeta izvan Sunčeva sustava, no i dalje se postavljalo pitanje koliko planeta uopće ima u orbitama zvijezda naše galaksije i koliko njih je slično Zemlji. U ovom našem istraživanju, koje smo napravili na temelju velikog broja promatranja pomoću mreže teleskopa, pri čemu je analizirano više tisuća svjetlosnih krivulja, došli smo do procjene broj planeta – rezultati pokazuje da svaka zvijezda u prosjeku ima barem jedan planet u svojoj orbiti, što bi značilo da je broj planeta u našoj galaksiji puno veći od broja zvijezda, iako se mislilo da je suprotno. Zanimljivo je i da smo radili analizu po masama, odnosno tipovima planeta i da naši rezultati govore da su planeti slični Zemlji – najčešći u svemiru. Naša analiza pokazuje da su mali čvrsti planeti još češći u svemiru od velikih plinovitih divova, pojasnila nam je Dominis Prester koja se u istraživanja ove međunarodne grupe uključila još 2003. godine tijekom boravka na Astrofizičkom institutu u Potsdamu. Na radu koji je objavljen u Natureu, sudjelovala je s još četrdesetak znanstvenika, a svoj je doprinos dala opažanjima na teleskopu, koordiniranjem mreže teleskopa iz Rijeke, te izradom strategije opažanja i analiza mjerenja.