"Uskoro sveučilišni zdravstveni studij", NL, 28. 4. 2012.
NeuRi DRUGI KONGRES NEUROZNANOSTI NA MEDICINSKOM FAKULTETU
Uskoro sveučilišni zdravstveni studij
Volio bih da ovaj kongres bude poziv mladim ljudima da upisuju medicinu, istaknuo ministar znanosti dr. Željko Jovanović otvarajući kongres
 
Prvi dan rada kongresa NeuRi 2012 na Medicinskom fakultetu u Rijeci            RIJEKA Drugi kongres neuroznanosti NeuRi započeo je jučer na Medicinskom fakultetu u Rijeci. NeuRi 2012 zajednički organiziraju studentska udruga FOSS MedRi, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci te Psihijatrijska bolnica Rab, a otvorio ga je ministar znanosti, obrazovanja i sporta doc. dr. Željko Jovanović.
    – Dekan uistinu može biti ponosan s vama, ali i profesorica Gordana Župan jer njezina nekadašnja tri studenta, a to smo dekan Šustić, rektor Lučin i ja, čine znanstvenu vertikalu u Hrvatskoj. Ovaj fakultet je uvijek bio poseban po kvaliteti svojih ljudi, ali na način na koji studenti mogu biti inovativni i širiti znanost – ponosno je istaknuo Jovanović koji je ovu prigodu iskoristio i za brojke, kazavši da u Hrvatskoj trenutačno živi tek 18 posto visokoobrazovanih građana pri čemu njih 0,67 imaju titulu doktora znanosti.
    – Imamo 2.600 znanstvenih novaka no polovica njih nikad ne doktorira. Za to nisu uvijek krivi samo oni, već i njihovi mentori. Volio bih da ovaj kongres bude poziv mladim ljudima da upisuju medicinu pa pozivam sve mlade koji vole znanost da upišu neki od hrvatskih medicinskih fakulteta – rekao je Jovanović koji je ovom izrazio i nadu da će u Rijeci uskoro biti otvoren i sveučilišni zdravstveni studij namijenjen ostalim kadrovima u zdravstvu.
    Ponosan na svoje studente bio je i dekan prof. dr. Alan
Moć interneta u neuroekonomiji
   
    Od ove godine kongres ima međunarodni karakter, a posebnost je i prvo studentsko plenarno predavanje s temom »Moć interneta u neuroekonomiji« studentice Medicinskog fakulteta u Osijeku, Romane Perković. Neuroekonomija je mlada znanstvena disciplina koja povezuje ekonomiju, psihologiju i neuroznanost. Pomoću nje objašnjava se pozadina donošenja odluka, rizičnog ponašanja i ponašanja potrošača, a ima veliku ulogu i u motivaciji zaposlenika i razvoju ljudskog kapitala. Stoga ne čudi da marketinški stručnjaci koriste neuromarketing kod subliminalnog oglašavanja, manipulativnih metoda različitim bojama i dizajnom proizvoda.
Šustić koji je u svom kratkom obraćanju kazao da dekan koji stoji pred tolikim brojem studenata koji su uspjeli organizirati ovakav kongres može samo reći da je jako ponosan.
    Inače, na kongresu koji će se održavati na dvije lokacije, riječkom Medicinskom fakultetu i Psihijatrijskoj bolnici Rab pod motom »edukacija & iskustvo« sudjelovat će oko dvije stotine sudionika. Zajedno s pozvanim predavačima steći nove spoznaje i znanja iz područja neuroznanosti, usvojiti nove vještine na radionicama, a imat će priliku i prikazati rezultate vlastitih istraživanja. Na kongresu će biti predstavljeno trideset usmenih i poster prezentacija iz velike neuroznanstvene palete – translacijske medicine, neurologije, psihijatrije i psihologije.

Barbara ČALUŠIĆ