"CALL CENTAR U KAMPUSU, Vodafone otvara još 400 radnih mjesta na Trsatu", 19. 10. 2012.
altRijeka:   <<< Natrag
200 PLUS 200 TELEKOMUNIKACIJSKI DIV ZAPOSLIT ĆE DO KRAJA GODINE 200 LJUDI, A DOGODINE JOŠ 200
CALL CENTAR U KAMPUSU
Vodafone otvara još 400 radnih mjesta na Trsatu
U nedavno otvorenom call centru već radi 130 ljudi. Osnovna funkcija centra je pružanje korisničke podrške klijentima Vodafonea u Italiji pa je znanje talijanskog, uz poznavanje rada na računalu, temeljni i praktički jedini uvjet za zaposlenje

Ivor BALEN
 
Vodafone je odlučio izmjestiti svoje call centre iz Italije, a djelatnici će činiti isto što i tamoRIJEKA » Talijanska podružnica Vodafonea, jedne od najvećih svjetskih telekomunikacijskih kompanija, mogla bi u dogledno vrijeme bitno smaniti postotke nezaposlenosti u Rijeci. Vodafone je nedavno otvorio call centar smješten u zgradi Znanstveno-tehnologijskog parka u trsatskom Kampusu, u kojem je do sada već zaposleno 130 ljudi, a plan je do kraja godine zaposliti ukupno 200 djelatnika. Prema neslužbenim informacijama, povećavanje broja radnika moglo bi se nastaviti i iduće godine, s novih 200 radnih mjesta. Sveukupno, 400 novih radnih mjesta u kratko vrijeme i kod istog poslodavca broj je koji se u Rijeci ne pamti.
   
Na godinu dana

Zaposlenici Vodafoneovog call centra imaju zahvalne uvjete rada i mogućnosti. Temeljna plaća iznosi 3.200 kuna, što s prijevozom, koji varira ovisno o zoni, može narasti za oko 300 do 600 kuna. Ugovori se potpisuju na određeno na godinu dana, a radno vrijeme je u pravilu 36 sati tjedno, odnosno šest dana po šest sati. Dakle, satnica je oko 22 kune, plus prijevoz, a postoji i mogućnost skraćenog ra
Drugi na svijetu s 450 milijuna pretplatnika
   
    Po broju korisnika i ukupnih prihodima, Vodafone je druga najveća telekomunikacijska kompanija na svijetu. Ova britanska tvrtka s bazom u Londonu ima oko 450 milijuna pretplatnika i godišnji prihod od oko 14 milijardi eura. Bilo sami, bilo kao većinski ili manjinski vlasnici drugih tvrtki ili preko partnerskih firmi, kao što je VIP u Hrvatskoj, Vodafone je prisutan na svim kontinentima. Najveća telekomunikacijska tvrtka na svijetu je, inače, kineski China Mobile koji ima blizu 700 milijuna pretplatnika. Za usporedbu, švedski Tele2 drži 16. mjesto sa 135 milijuna, a njemački T-mobile 17. sa 130 milijuna korisnika. Američki divovi Verizon i AT&T su tek na 18., odnosno 20. mjestu svjetske ljestvice. 
   
Temeljna plaća 3.200 kuna
   
    Temeljna plaća iznosi 3.200 kuna, što s prijevozom, koji varira ovisno o zoni, može narasti za oko 300 do 600 kuna. Radno vrijeme je u pravilu 36 sati tjedno, odnosno šest dana po šest sati. Rad nedjeljom »skuplji« je 35 posto, a 50 posto dobiva se više za prekovremeni rad blagdanime. U planu su i stimulacije za najbolje radnike.
da, četiri sata dnevno, kao i prekovremenog. Sukladno Zakonu o radu, zaposlenici dobivaju 35 posto veći iznos za rad nedjeljom, a 50 posto za rad blagdanima i prekovremeni rad. U planu su i stimulacije za najbolje radnike.
    Na početku rada, za sve zaposlenike organizirana je sveobuhvatna edukacija koja uključuje predavanja, simulacije i operativni trening, a sve je plaćeno kao redovan rad. Na račun Vodafonea omogućeno je i usavršavanje jezika koje provodi Škola stranih jezika na način da se prva dva tjedna svaki dan, po jedan sat, uči talijanski. Odlično znanje talijanskog, uz poznavanje rada na računalu, inače je osnovni i praktički jedini uvjet za zaposlenje.
   
Jeftinija radna snaga

Osnovna namjena call centra je pružanje korisničke podrške klijentima Vodafonea u Italiji. Drugim riječima, djelatnici odgovaraju na upite korisnika i rješavaju njihove poteškoće, jednako kao djelatnici VIP-a ili HT-a za pretplatnike u Hrvatskoj. Do ovolikog otvaranja radnih mjesta došlo je zato što je talijanski Vodafone odlučio izmjestiti svoj call centar iz Italije. Razloge za takav potez nije teško pretpostaviti, budući da su plaće za radnike u call centru u Italiji, iako vrlo skromne za tu zemlju, još uvijek veće nego u Hrvatskoj. Za puno radno vrijeme, temeljna plaća iznosi između 600 i 800 eura, dakle između 4.500 i 6.000 kuna.
    Raznorazni call centri u Italiji predstavljaju veliko tržište u kojem je zaposleno oko 300.000 ljudi, s godišnjom stopom rasta od oko 10 posto. Osim u telekomunikacijskom, osnivanje call centara često je i u bankarskom i osiguravateljskom sektoru. Zbog jeftinije radne snage i činjenice da se u pojedinim zemljama u okolici može pronaći mnogo ljudi koji znaju talijanski, prebacivanje call centra u te zemlje, poput Albanije i Rumunjske, nije rijetkost. Sada se na toj mapi našla i Hrvatska, odnosno Rijek