Nova web stranica Sveučilišta u Rijeci
Utorak, 11.05.2010.
Dugo najavljivana nova web stranica Sveučilišta u Rijeci konačno je zaživjela. Kao što možete vidjeti ona na određen način podsjeća na portal što nam je i cilj. Naime, nastojat ćemo da „naslovnica“ bude što „čišća“, ali i vrlo živa, s dnevno ažuriranim vijestima sa Sveučilišta, ali i njegova okruženja. Učinit ćemo sve da budete o svemu informirani na vrijeme, a sve vaše primjedbe, sugestije, kao i pitanja rektoru Sveučilišta u Rijeci prof. dr. Peri Lučinu i njegovim suradnicima možete postaviti na e-mail adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript .

Sveučilište je potrebno transformirati u sveučilište treće generacije, što podrazumijeva sveučilište koje je poduzetno i živi sa zajednicom, a na taj način funkcioniraju sveučilišta poput Oxforda i Cambridgea. Ono što želimo je ući među prvih 500 europskih sveučilišta čije će se rangiranje provoditi iduće godine. Sveučilište treba partnere u svojem širem okruženju. Najvažniji partner je svakako Ministarstvo znanosti obrazovanja i športa, ali i sve nacionalne agencije koje čine logistiku nacionalnog znanstvenog i visokoobrazovnog sustava. Važni su partneri i Grad Rijeka i Primorsko-goranska županija, ali i ostali gradovi i općine koje djeluju u našem okruženju. Mnogi od njih su već do sada potvrdili svoju podršku Sveučilištu kroz brojne aktivnosti, uključujući i podršku Zakladi Sveučilišta u Rijeci. Iako Sveučilište ostvaruje brojna partnerstva s velikim i malim poduzećima, kao i udrugama, u sljedećem razdoblju nužno je značajno povećati broj takvih partnerstava i izgraditi sustav kroz koji će ona doprinositi razvitku sveučilišnih programa i razvitku ekonomije.

Proširenje svojih kapaciteta za razvoj stručnih, općih profesionalnih kompetencija studenata Sveučilište u Rijeci tražit će u partnerstvima s poduzećima i javnim institucijama. Kroz ta partnerstva Sveučilište će značajno proširiti svoja obrazovna radilišta i uključiti velik broj ljudi iz prakse u izvođenje studijskih programa, posebice u onom dijelu programa koji treba osigurati zapošljivost. Partnerstvima će Sveučilište pojačati dijalog i razumijevanje između visokoobrazovnih institucija i njihova okruženja i doprinijeti razvoju gospodarstva, javnih institucija i državne uprave. Da to nisu samo riječi pokazuje suradnja s DIOKI-jem, Radio Rijekom, Ri-Tv-om, a naravno na tomu ne mislimo stati, nego upravo suprotno, pojačati suradnju s gospodarstvom i zajednicom, te očekujemo u tom smislu i od njih inicijativu.

U tijeku je analiza uspješnosti Bolonjskog procesa čije ćemo rezultate uskoro imati, a to će nam onda omogućiti i donošenje akcijskog plana koji će imati za cilj otkloniti eventualne nedostatke. Nije na odmet podsjetiti, da je u okviru brojnih razvojnih aktivnosti provedenih na Sveučilištu u Rijeci od 2001. Godine uspješno započela implementacija Bolonjskoga procesa. Reformirani su nastavni programi i uveden bodovni sustav (ECTS) te sustav temeljen na trima glavnim ciklusima (preddiplomskome, diplomskome i poslijediplomskome - doktorskome studiju), uz izgradnju sustava za praćenje i osiguranje kvalitete svakog programa i institucije. Primjena prvih dvaju ciklusa studijskih programa u nastavi započela je 2005./2006., dok je treći ciklus uveden 2006./2007. godine. Istovremeno, uveden je sustav kreditnih bodova i izgrađen sustav za osiguranje kvalitete te osnovan Centar za kvalitetu. Sveučilište u Rijeci provodi kvalitetno i učinkovito obrazovanje temeljeno na ishodima učenja i fleksibilnim akademskim profilima na svima trima razinama sveučilišnih studija, usmjereno fleksibilnim putovima učenja i cjeloživotnome obrazovanju. U skladu je s time nastavljena transformacija preddiplomskih i diplomskih studija, sukladno načelima Bolonjskoga procesa, osiguravajući jasno definirani akademski profil koji omogućuje zapošljivost. Na taj način većina preddiplomskih studija osigurava praktične kompetencije, čime je smanjena potreba za organiziranjem stručnih studija. Diplomski studiji temelje se na modularnoj strukturi, koja omogućuje izbor i izgradnju akademskoga profila za svakoga pojedinog studenta, te horizontalnu i vertikalnu mobilnost, poštujući pritom temeljna načela koncepcije cjeloživotnog učenja. Stoga su pravila studiranja izmijenjena u 2007. godini, čime je stvoren regulativni okvir za uspostavljanje programa cjeloživotnog učenja. Također je stvorena podloga za organiziranje programa na temelju koncepcije ishoda učenja, a sve u cilju što bržeg uključivanja riječke akademske zajednice u europski visokoškolski prostor.

Studijski programi trebaju tražiti rad i učenje, trebaju biti organizirani tako da student može postići najbolji rezultat i trebaju poticati najbolje studente na više. Upravo najbolji studenti »vuku vlak« za sobom i postavljaju standarde kvalitete. Osim toga, programi trebaju uvažavati potrebu studenata za slobodnim vremenom, odmorom, zabavom i sportskim aktivnostima. Drugim riječima, trebaju biti fleksibilni i daleko više fokusirani na rezultat na temelju sustavnih analiza i mišljenja studenata.

Ovo su samo neke „crtice“ koje smo istaknuli, a od svih članova akademske zajednice, kao i naših partnera očekujemo suradnju kako bismo bili što uspješniji u ostvarivanju zajedničkih ciljeva.