"Inauguriram međunarodno pijanističko druženje", NL, 23.4. 2013
KONCERT GORAN FILIPEC RECITALOM NAJAVLJUJE LJETNU PIJANISTIČKU ŠKOLU »DINO CIANI«
 
Studenti će raditi pod mentorstvom Nauma Gruberta, Epifanija Comisa, Simona Trpčevskog i mojim. Svi će imati priliku svirati svim profesorima, a najveći dio vremena provesti s mentorom koji je njihov prvi izbor i razlog dolaska u Rijeku
 
Goran Filipec upravo se vratio iz Petrograda s koncerta u Mariinskom teatruNajuspješniji riječki pijanist mlađe generacije – Goran Filipec – koji je inicirao pokretanje ljetne pijanističke škole »Dino Ciani« pri riječkom Sveučilištu, priredit će u četvrtak, 25. travnja, u 20 sati recital u riječkom kazalištu kojim će inaugurirati Akademiju. Na programu koncerta su djela Chopina i Liszta, koja je prošlog tjedna Filipec svirao na festivalu »Lica suvremenog pijanizma«, u Mariinskom teatru u Petrogradu.
    Obično ste pred riječkom publikom nastupali uoči velikih natjecanja ili značajnih koncerata – ispraćali smo Vas i očekivali dobre vijesti. Ovog se puta zadovoljni i opušteni vraćate na riječku scenu nakon koncerta na jednoj od najpoznatijih umjetničkih pozornica, kultnog teatra u gradu koji je sinonim za kulturu i umjetnost.
    – Istina je. Pred riječku publiku izlazim u top formi, nakon koncerta koji sam prošlog tjedna imao u novoj koncertnoj dvorani Mariinskog teatra. Bilo je to moje prvo gostovanje u Petrogradu, dvorana je bila puna – publika vrlo raspoložena i srdačna. Budući da se zaista radi o referentnoj točki umjetnosti – Mariinski teatar je mjesto djelovanja Valerija Gergijeva, a iz njegova je fonda izgrađena ova dvorana kao i nova operna scena koja će tek biti otvorena – bilo mi je jako stalo da se tamo predstavim u najboljem izdanju. Svaki uspješan koncert otvara mogućnost za nove nastupe, pa je tako bilo i ovoga puta.
    Kako se pripremate za ovakve koncerte?
    – Osim samostalnog rada, postoji nekoliko ljudi s kojima se konzultiram ako imam neko pitanje vezano uz interpretaciju. Među njih spada Naum Grubert u Amsterdamu i moja moskovska mentorica Natalia Trul. Sviranje ljudima u čiji sud vjerujem dragocjeno je, bez obzira hoću li na kraju prihvatiti njihovu sugestiju ili ne, jer se kroz komunikaciju uvijek dođe do nekih zanimljivih rješenja.
    Neposredno prije odlaska u Petrograd, održali ste i koncert na Korzici.
    – Bio je to radni boravak, na poziv prijatelja i kolega s Korzike, gdje sam održao i recital. Promjena sredine u nekim je trenucima vrlo poticajna, pogotovo ako uključuje komunikaciju s ljudima iz struke. S kolegama pijanistima, što je ovom prigodom bio slučaj. Ta prijateljstva diljem svijeta nastaju na natjecanjima, studijskim seminarima tijekom prošlih godina, a traju obično čitav život, jer među pijanistima na zapadu uglavnom nema ljubomore i konkurencije. To je više katakteristika zatvorenih sredina kakve su nekada bile istočne zemlje.
    Hoće li Vaše putovanje Europom imati neki utjecaj i na Ljetnu akademiju »Dino Ciani«?
    – Jedan od ciljeva je bio osobno proširiti glas o Akademiji – razgovarao sam s poznanicima i prijateljima u Amsterdamu i Parizu, upoznao ih s programom ove ljetne škole i profesorima koji su potvrdili svoj dolazak. Mislim da ćemo u srpnju u Rijeci imati lijepo međunarodno pijanističko druženje među polaznicima i profesorima, koje će rezultirati zanimljivim koncertima, dakle – biti atraktivno i publici.
    Koji su profesori potvrdili dolazak i kako je zamišljen program?
    – Studenti će raditi pod mentorstvom Nauma Gruberta, Epifanija Comisa, Simona Trpčevskog i mojim, svi će imati priliku svirati svim profesorima, a najveći dio vremena provesti s mentorom koji je njihov prvi izbor i razlog dolaska u Rijeku. Nadam se dobrom odazivu, jer kvalitetnih ljetnih škola – pogotovo na našem području i zemljama u susjedstvu – nema mnogo. Dvadesetak studenata bila bi optimalna brojka, nadam se dolasku i hrvatskih studenata glazbe i pijanista s područja bivše Jugoslavije, jer je ovo prilika za kontakte tako neophodne umjetnicima.
    Odakle ideja za Ljetnu akademiju »Dino Ciani« ?
    – Posljednjih godina, otkako ponovno živim u Rijeci, nedostaju mi susreti i razgovori s aktivnim, profesionalnim glazbenicima. U više sam navrata razmišljao kako – makar na petnaestak dana godišnje – privući muzičare u Rijeku, organizirati radna druženja i koncerte, što je važno za glazbeni život grada uopće. Ljetna je akademija dobar početak. Sretna je okolnost što radimo u sklopu programa Cjeloživotnog obrazovanja Sveučilišta u Rijeci, a pritom je vrlo lijepo što je pokroviteljstvo nad Akademijom prihvatio predsjednik RH Ivo Josipović. U tom projektu ja sam umjetnički voditelj jer sam osmislio idejni koncept Akademije, produkcijski dio preuzela je Daniela Urem, koja na Sveučilištu vodi odjel za kulturu, a nadasve nam je dragocjena podrška rektora dr. Pere Lučina.
    Pri samoj realizaciji Ljetne akademije ususret su nam izišli i stavili svoje prostore na raspolaganje i Zajednica Talijana, Glazbena škola Ivana Matetića Ronjgova te Područni odjela zagrebačke Muzičke akademije u Rijeci, tako da se polako stvara platforma na kojoj se idućih godina može dalje graditi.

Svjetlana HRIBAR