''Menadžment hodočašća i vjerskih događaja'', Novi list, 6. 2. 2014.

REKTORAT SVEUČILIŠTA
PREDSTAVLJENA KNJIGA


Menadžment hodočašća i vjerskih događaja

 
 
 
Autori  knjige prof. dr. Patricija Zanketić i prof. dr. Zdenko Cerović  * Foto: S. JEŽINARIJEKA » Vjerski turizam promovira na najvišoj razini ljudske i vjerske vrline gostoprimstva i gostoljubivosti. Istaknuto je to na predstavljanju knjige »Menadžment hodočašća i vjerskih događaja« autora prof. dr. Zdenka Cerovića s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu (FMTU), Opatija te dr. Patricije Zanketić, direktorice Turističke zajednice Kršan, koje je jučer održano u Rektoratu Sveučilišta u Rijeci.
    – Ova knjiga neka bude poticaj mladima, ali i nama iskusnijima da s mladim kolegama zajednički pišemo knjige. Isto tako, neka knjiga bude poticaj i svima drugima koji žele pisati o hodočašćima i vjerskim događanjima s drugih aspekata. Ideju o pisanju djela s ovom tematikom nosio sam u sebi već duže vrijeme. Naime, vjerski turizam i hodočašća jedan su od zanimljivijih područja selektivnih oblika turističkog prometa, no o toj temi nema dovoljno pisane građe, rekao je prof. dr. Cerović. Dr. Zanketić je pojasnila kako se u djelu obrađuju, uz ostalo, teme poput obilježja vjerskih putovanja i vjerskog turizma, hodočašća i turizma, definira koje su to turističko-vjerske destinacije, ali i ukazuje na menadžerske aktivnosti vezane za fenomen hodočašća i vjerskih događanja. Izdavač knjige je FMTU čiji je dekan prof. dr. Jože Perić istaknuo kako je ovo dvadeset i prva knjiga koju je Fakultet izdao u posljednje dvije godine.
    Prorektorica Sveučilišta prof. dr. Snježana Prijić Samaržija istakla je kako ova knjiga spaja koncept inovativnosti i interdisciplinarnosti. O knjizi su govorili i recenzenti doc. dr. Božidar Mrakovčić, predstojnik riječke Teologije, prof. dr. Franjo Radišić, profesor emeritus FMTU-a, prof. dr.Mato Bartoluci sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta te doc. dr. Jerko Valković s riječke Teologije.
    Tom je prilikom prof. dr. Radišić istaknuo kako su autori u istraživanje vjerskog turizma krenuli iz saznanja da su vjerska putovanja doboko ukorijenjena među ljudima te da ne zaobilaze ni jedan narod ili naciju. Tekstovi koji su do sada bili objavljivani na istu ili sličnu temu, polazili su s drugih pogleda na hodočašća i vjerska događanja, u pravilu socioloških ili teoloških, pritom zapostavljajući ekonomski pogled.
    – I kod vjerskog turizma bitan je destinacijski menadžment koji povezuje i usklađuje elemente ponude i potražnje, uključujući i vjerske organizacije, ukazao je prof. dr. Radišić.

A. JURIČIĆ