''Kršćanska ikonografija u suvremenoj umjetnosti'', Novi list, 5. 6. 2014.

MEĐUNARODNI ZNANSTVENI SKUP U RIJECI


Kršćanska ikonografija u suvremenoj umjetnosti
 
 
 
S jedne od radnih sesija skupa  * Foto: D. ŠKOMRLJRIJEKA » Na Filozofskom fakultetu u Rijeci jučer je otvoren osmi Međunarodni znanstveni skup ikonografskih studija koji se ove godine održava na temu »Kršćanska ikonografija u modernoj i suvremenoj umjetnosti«. Skup okuplja 29 priznatih međunarodnih znanstvenika i umjetnika, a održava se u organizaciji Centra za ikonografske studije i Odsjeka za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Rijeci, ostvarenoj u suradnji s nekoliko svjetskih institucija poput Sveučilišta u Leuvenu, Bergenu, Ljubljani, Johannesburgu, Beogradu, Szegedu i Papinskog sveučilišta Gregoriana u Rimu.
    Pozdravne riječi skupu uputili su prorektorica riječkog Sveučilišta dr. Snježana Prijić Samaržija, dekan Filozofskog fakulteta dr. Predrag Šustar, te pročelnica Odsjeka za povijest umjetnosi dr. Nataša Lah koja je naglasila da je znanstvenstveni skup ikonografskih studija zbog problematike kojom se bavi do sada bio fokusiran na teorijske probleme i razdoblje starog i srednjeg vijeka, a ovo je prvi put da će teme kršćanske ikonografije tretirati i kroz problematiku moderne i suvremene umjetnosti.
    Prema riječima voditeljice Centra za iknografske studije dr. Marine Vicelje Matijašić, glavna ideja skupa je promocije ikonografije i ikonologije kao metoda i disciplina unutar povijesti umjetnosi, odnosno humanističkih znanosti, budući da se radi o interdisciplinarnom pristupu različitim sadržajima, pitanjima i problemim. Moderna i suvremena umjetnost u tom su kontekstu bile prilično zapostavljene i prepuštene drugim vrstama interpretacija i preispitivanja. Stoga je vrlo zanimljivo promotriti ih iz perspektive ikonografije i ikonologije, a pogotovo iz perspektive kršćanskih tema, čija je prezentacija stoljećima podlijegala strogo određenim kanonima, a danas je potpuno slobodna.
    Dijalog s kršćanskom tradicijom, njenom ikonografijom i simbolima u modernoj i suvremenoj umjetnosti ostvaruje se na različite načine, a posebno intrigiraju apstraktni, kritički, pa i blasfemični pristupi koji mogu izazvati izazvati nerazumijevanje, neprihvaćanje i osudu.

N. VALERJEV OGURLIĆ