Informativni dani Obzor 2020.: prezentacije i korisne informacije
Donosimo kratak sadržaj glavnih informacija s nedavno održanih informativnih dana za područja Društvenih izazova 2 i 5 od strane nacionalne kontakt osobe, Marine Jurjević.
 

Info dan za Društveni izazov 5: Klimatska aktivnost, okoliš, energetska učinkovitost i sirovine, 17. studenoga 2014. godine.

Funding priorities: Waste Recycling, reuse and recovery of raw materials, Water innovation, Earth observation, Sustainable supply of raw materials, Natural resources and Climate action.


Korisne poveznice:



Info dan za Društveni izazov 2: Sigurnost hrane, održiva poljoprivreda i šumarstvo, istraživanje mora, pomorstva i unutarnjih voda i bioekonomija za 2015. godinu.


Korisne poveznice i aspekti koji su se istaknuli u prezentacijama predstavnika EK.

Multi-actor approach, koncept koji uključuje jasnu ulogu svih dionika tijekom trajanja projekta, odnosno komplementarna znanja koja su iskorištena na najbolji mogući način. Teme s multi-actor approach (*u opisu teme imaju rečenicu „Proposals should fall under the concept of multi-actor approach“) iz SC2 – SFS-1c-2015; SFS-2b-2015; SFS-5-2015; SFS-13-2015; SFS-20-2015; ISIB-2-2015; ISIB-4b-2015 i tema iz SC5: WATER-4b-2015. Prezentacija o interaktivnim inovacijama koje uključuju multi-actor approach i Europskom inovacijskom partnerstvu u održivoj poljoprivredi i šumarstvu (EIP AGRI) je ovdje.

Europska inovacijska partnerstva
(European Innovation Partnership, EIP AGRI). Osnovana s ciljem boljeg iskorištavanja istraživačkog potencijala. Poveznica na stranicu EIP AGRI-ja je ovdje


Savjeti za oba područja

  1.  Inovacijski projekti (Innovation Actions) – potrebno je bolje objasniti stupanj uključenosti krajnjih korisnika i budućih korisnika, odnosno bolje objasniti tko i zašto će koristiti novu uslugu, proizvod, tehnologiju i sl. Osim toga tu je važan i dio evaluacije Impact, koji u inovacijskim projektima i SME instrumentu ima veću težinu, odnosno nosi 1.5 boda, a u slučaju jednakog broja bodova, ima i prednost pri rangiranju. Ono što su uglavnom dosadašnji prijavitelji zanemarivali jest plan promidžbe projekta, komunikacije i širenja rezultata, što je također dio Impacta, ali i uspješne implementacije. Važno je naglasiti kako će provedba projekta dovesti do povećanja rasta i/ili novih poslova (*savjet, prvi prioritet novog vodstva EK je rast i radna mjesta (Jobs and Growth), a drugi energetska neovisnost/obnovljiva energija i to je bilo par puta naglašeno)
  2. Promidžba projekta (komunikacija i diseminacija) – naglašena je važnost strukturiranog i planskog provođenja aktivnosti promidžbe projekata financiranih od strane Europske komisije. Promidžbene aktivnosti moraju biti ciljane i prilagođene publici, odnosno primatelju informacija. Izdan je priručnik s primjerima dobre prakse i svakako je preporučeno svima koji misle prijaviti projekt da dobro na to obrate pozornost pri izradi radnih paketa. Priručnik je ovdje, a prezentacija o komunikaciji održana na oba Info dana ovdje.
  3. Savjet – Budite koncizni. Konkretan savjet je da zamislite da ste vi evaluator te je poželjno dati projektni prijedlog „neutralnim“ osobama i kolegama na čitanje prije predaje i vidjeti neke objektivne komentare. Osim toga, poštujte zadani maksimalan broj stranica, jer tekst koji prelazi zadani prag evaluatori neće čitati.
  4. Jasno predstavite inovacijski potencijal Vaše ideje i ispunite sva polja u obrascu.
  5. Savjet excellence science is not enough. Ako ne obratite pažnju na sve kriterije i podkriterije može Vas koštati rangiranja ili prelaska praga.
  6. Izbjegavati „sleeping“ partnere - svaki partner mora imati jasnu ulogu u projektu.