Završna konferencija
Četvrtak, 08.09.2016.

četvrtak, 8. rujna 2016.


U srijedu, 7. rujna na Kampusu Sveučilišta u Rijeci održana je završna konferencija projekta ''Unapređevanje postupka vrednovanja programa na Sveučilištu u Rijeci: pilot-projekt'' (UNAPRORI). Projekt koji je trajao 15 mjeseci sufinanciran je iz Europskog socijalog fonda. Ukupna vrijednost projekta iznosi 2.279.275,05 kuna.


U okviru poziva za dodjelu bespovratnih sredstava HR.3.1.15 ''Unapređivanje kvalitete u visokom obrazovanju uz primjenu Hrvatskog kvalifikacijskog okvira'' Sveučilištu u Rijeci kao nositelju te Institutu za razvoj obrazovanja, Jadran-galenskom laboratoriju d. d., Fakultetu organizacije i informatike, Varaždin i Udruzi studenata biotehnologije Rijeka kao partnerima odobren je projekt pod nazivom ''Unapređivanje postupka vrednovanja programa na Sveučilištu u Rijeci: pilot-projekt''.



Projektom UNAPRORI, sufinanciranim iz Europskog socijalnog fonda, riječko Sveučilište pridonosi unapređenju kvalitete visokog obrazovanja podržavajući Hrvatski kvalifikacijski okvir kao reformski instrument kojim će se, uređivanjem sustava kvalifikacija te unapređenjem obrazovnih programa usklađenih sa standardima kvalifikacija i skupovima ishoda učenja, olakšati zapošljivost te osobni razvoj pojedinaca. Sveučilište projektom daje doprinos usklađivanju sustava akreditacije i vrednovanja programa s potrebama tržišta rada, pojedinca i društva u cjelini.

U sklopu 15-mjesečnog projekta ispitane su potrebe tržišta rada za kvalifikacijama koje nudi sveučilišni Odjel za biotehnologiju i u skladu s rezultatima izrađeni su prijedlozi standarda zanimanja i prijedlozi standarda cjelovitih kvalifikacija te su unaprijeđena četiri postojeća studijska programa Odjela: preddiplomski studij ''Biotehnologija i istraživanje lijekova'', diplomski studij ''Istraživanje i razvoj lijekova'', diplomski studij ''Biotehnologija u medicini'' te diplomski studij ''Medicinska kemija''. Ovim postupkom programi su modernizirani, a razradom ishoda učenja osigurana je kvaliteta kvalifikacija koje će se programima stjecati.



Ispitivanjem predstavnika dionika u visokom obrazovanju i kroz rad radne skupine utvrđene su kompetencije potrebne za obavljanje poslova čelnika i članova uprava u visokom obrazovanju te je izrađen program cjeloživotnog učenja ''Rukovođenje i strateško upravljanje'' s ishodima učenja koji jamče postizanje tih kompetencija. Program će unapređivati kompetencije potrebne za uspješnije funkcioniranje na vodećim pozicijama, od strateškog planiranja, financija, institucijskog istraživanja, preko naprednih vještina vođenja i upravljanja za motivaciju pojedinaca do poboljšanja učinkovitosti u nastavi i istraživanju i sl., a u jednom njegovom dijelu izvodit će ga stručnjaci s Instituta za visoko obrazovanje Sveučilišta u Georgiji, SAD.

Kroz organiziranu stručnu praksu u JGL-u i terensku nastavu studenata Odjela za biotehnologiju u Institutu ''Ruđer Bošković'' Pula, edukaciju vanjskih stručnjaka te nabavku stručne literature i opreme za unapređenje nastave Odjela, ovim su projektom unaprijeđeni uvjeti studiranja i studentima usmjeren pristup.

Za nastavno i administrativno osoblje organizirana je radionica za izradu e-kolegija te trening na temu primjena ishoda učenja u poučavanju te vrednovanje temeljeno na ishodima učenja. Dva su djelatnika Sveučilišta sudjelovala na Forumu za osiguranje kvalitete, a organizirana je i posjeta CHEPS-u (Center for Higher Education Policy Studies), Twente, Nizozemska i CHEGG-u (Centre for Higher Education Governance Ghent), Ghent, Belgija, dvama renomiranim institucijama u području upravljanja u visokom obrazovanju.