Čovjek uči dok je živ!


srijeda, 3. listopada 2018.

''Nosioci obrazovanja već odavno nisu samo sveučilišta i škole. Na Sveučilištu u Rijeci svjesni smo da moramo promisliti o reviziji kompetencija, jer tržište traži tzv. taylor made kompetencije. Jedan od odgovora na to je svakako i cjeloživotno obrazovanje, tzv. ''transverzalno'' obrazovanje, obrazovanje otvorenoga tipa i hibridno učenje. Ono je postalo nezaobilazan instrument za nadopunjavanje znanja i vještina tijekom cijeloga života, kako bi se odgovorilo na izazove suvremenog društva u vremenu iznimno brzih promjena, gdje je tehnološki napredak je strelovit, a pedagoški 'krajobraz' duboko izmijenjen'', kazala je danas, 3. listopada rektorica Sveučilišta u Rijeci prof. dr. sc. Snježana Prijić Samaržija u svojem uvodnom predavanju na predstavljanju Tjedna cjeloživotnog učenja, održanom u Vijećnici Grada Rijeke.

Tjedan cjeloživotnog učenja obilježava se od 1. do 7. listopada, a u Rijeci planirane aktivnosti u koordinira Narodno učilište. Svoje programe predstavlja i Sveučilište u Rijeci.

Sveučilište u Rijeci na institucionalnom razvoju programa cjeloživotnog obrazovanja intenzivno radi od 2009. godine kada su usvojeni prvi akti vezani uz sustav cjeloživotnog učenja na Sveučilištu i od kada kontinuirano djeluje Povjerenstvo za cjeloživotno obrazovanje. Cjeloživotni programi se danas provode na svim sastavnicama Sveučilišta. Radi se o programima različitog sadržaja i obima, usmjerenih na vrlo različit i potencijalno široki krug polaznika, od tek završenih srednjoškolaca do polaznika iz grupacije građana ''treće dobi''.

Prema aktualnoj Strategiji Sveučilišta u Rijeci (2014.-2020.) na ovaj se način nastoji potpomognuti kvaliteti života najšire populacije prilagođavanjem realnom vremenu, podizanjem razine opće motivacije i mentalnog zdravlja te poboljšanjem socijalne inkluzije građana. Cjeloživotni programi na Sveučilištu uključuju programe kojima polaznici mogu stjecati ECTS bodove,  kao i programe bez ECTS bodova. Svi programi prije izvođenja prolaze akreditaciju na Sveučilišnoj razini; dio programa predstavlja obaveznu, zakonom propisanu, nadgradnju kompetencija po završenom studiju ili za potrebe obavljanja određenog posla, a dio je usmjeren na osobni razvoj pojedinaca. U veliki broj programa su uključene tvrtke ili stručnjaci iz gospodarstva čime se polaznicima osigurava stjecanje praktičnih kompetencija neophodnih za brzo uključivanje u tržište rada. Na Sveučilištu je od uspostavljanja sustava cjeloživotnog obrazovanja akreditirano preko 80 programa cjeloživotnog obrazovanja. Godišnje se izvodi oko 30 programa cjeloživotnog obrazovanja, a u programe se uključuje oko 800 polaznika. Najveći broj polaznika bilježi se na programima koji su za polaznike besplatni, u 2017. su to bili programi učenja Kineskog jezika i Talijanskog jezika i kulture. Poseban program cjeloživotnog obrazovanja na Sveučilištu je ''Sveučilište za treću dob'' kroz koje se organiziraju posebni programi za građane Primorsko-goranske županije starije od 55 godina. Programi su iz različitih područja znanosti i umjetnosti, a godišnje ove programe pohađa stotinjak polaznika.

Na Korzu je, paralelno s ovim predstavljanjem, otvoren Sajam programa cjeloživotnog učenja. U događanja 12. tjedna cjeloživotnog učenja, uz Sveučilište u Rijeci, uključene su i sastavnice Sveučilišta: Ekonomski fakultet, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Fakultet zdravstvenih studija, Građevinski fakultet, Odjel za informatiku, Odjel za matematiku, Odjel za Fiziku, Pomorski fakultet, Pravni fakultet, Učiteljski fakultet i Sveučilišna knjižnica.

''Stariji građani, prema našem su iskustvu, vrlo aktivna populacija. Oni ne prate programe cjeloživotnoga učenja, radi stjecanja dodatnih kompetencija ili kvalifikacija za bolju zapošljivost ili sl. Radi se većinom o umirovljenicima koji programe upisuju radi osobnih interesa i osobnog razvoja'', naglasio je Zoran Baljak, voditelj Ureda za cjeloživotno obrazovanje Sveučilišta u Rijeci.

''Radi se o nacionalnoj kampanji, kojom se nastoji motivirati građane za kontinuirano učenje i obrazovanje. Očekuje nas niz besplatnih radionica, tribina, tečajeva…'', istaknula je gđa Heni Strčić, ravnateljica Narodnog učilišta u Rijeci te pod ovogodišnjim motom Tjedna cjeloživotnog učenja 'Provježbajmo mozak!' pozvala građanstvo da razgleda Sajam cjeloživotnog obrazovanja na Korzu te da se uključi u programe.

''Mi malo stariji bili smo zapravo zakinuti za dobar dio obrazovanja, jer se obrazovanjem smatralo nešto što počinje u osnovnoj školi ili vrtići i završava fakultetskom diplomom. Grad Rijeka je uz Narodno učilište i Sveučilište u Rijeci partner u provođenju ovih programa i dalje ćemo to biti, jer smatramo da to naša obveza. Program se pokazao iznimno dobrim i do sada je preko 1.000 građana završilo neke od programa. Kao što tijelo održavamo vježbanjem, tako i mozak moramo održavati stalim učenjem!'', poručio je gradonačelnik Rijeke mr. sc. Vojko Obersnel.
 

Uslijedila su kraća predavanja i to:

rektorica Sveučilišta u Rijeci prof. dr. sc. Snježana Prijić Samaržija

Uvodno predavanje

prof. dr. sc. Aleksandra Deluka Tibljaš, predsjednica Povjerenstva za cjeloživotno obrazovanje Sveučilišta

Cjeloživotno obrazovanje na Sveučilištu u Rijeci

Zoran Baljak, voditelj Ureda za cjeloživotno obrazovanje Sveučilišta u Rijeci

Sveučilište za 3. dob

prof. dr. sc. Rajka Jurdana Šepić, Odjel za fiziku Sveučilišta u Rijeci - Znanstveno-popularno predavanje ''Vidjeti svijet u zrnu pijeska – poetika i poetičnost fizike''



Novi najavljeni programi cjeloživotnog obrazovanja:
 

1. GDPR – opća uredba o zaštiti osobnih podataka (EFRI)

2. Informacijski alati za istraživače (SVKRI)

3. Program za edukaciju Taekwondo trenera (UNIRI)

4. KERAMIKOS (UFRI)

5. Rane odgojno-obrazovne intervencije za djecu i učenike s problemima u ponašanju (UFRI)

6. Glazba u odgoju i obrazovanju djece s posebnim potrebama (UFRI)

7. Games for Learning Algorithmics Thinking (UFRI / OI)

8. European Law and Economy Summer School (PRAVRI / FMTU)

9. Pravo u medicini - modul 1: Osnove prava u medicini (PRAVRI)

10. Osnove statističke obrade podataka (OM)

11. Procjena utjecaja zahvata na okoliš (GRADRI)

12. Strateška procjena utjecaja strategije, plana i programa na okoliš (GRADRI)




 





 
 
 

Opća uredba europskog parlamenta i vijeća

Ove stranice koriste kolačiće kako bi osigurale bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Ako se slažete s korištenjem kolačića kliknite 'Slažem se'.

Više o kolačićima
Više o privatnosti
Pogledajte uredbu (EU) 2016/679 europskog parlamenta i vijeća

EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk